Dostępność serwisu lo1gryfino.pl
I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczyńskiego w Gryfinie zobowiązuje się
zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.lo1gryfino.pl
Data publikacji strony internetowej: 2022.09.01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 31.12.2023
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu
niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
część plików nie jest dostępnych cyfrowo
INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek na górze strony i podstron) a w nim:
podwyższony kontrast
możliwość powiększenia liter
możliwość pomniejszania liter
podświetlane linki
skala szarości
jasne tło
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI
Deklaracje sporządzono dnia: 2020.09.23
Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE
W przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony
internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Teresa Leśniewska, adres poczty
elektronicznej sekretariat@lo1gryfino.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer
telefonu 91 416 20 65. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO –SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego
cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno
zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację
mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania
informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu
7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być
dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny
może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw
Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Niepodległości,
prowadzą do niego schody. Podjazd dla niepełnosprawnych znajduje się od ulicy Parkowej.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome
i słabowidzące.
2. Na terenie szkoły są miejsca parkingowe.
3. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy
obsługi.
4. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Budynek
nie posiada wind.
5. W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).
6. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.